Nemecký Bundesrat (Spolková rada) vydal správu, podľa ktorej požaduje, aby sa po roku 2030 zastavil predaj všetkých vozidiel so spaľovacím motorom.
Následne bude možné zakúpiť len vozidlá s nulovými emisiami, čo znamená, že na výber budú elektrické vozidlá, alebo vozidlá s vodíkovými článkami. Zatiaľ to nie je právne záväzné, ale Spolková rada už požiadala Európsku komisiu, aby implementovala tento zákaz v rámci celej Európskej únie. A keďže nemecké regulácie majú tendenciu formovať pravidlá EU, je možné, že sa im môže podariť presadiť podporu alternatívnych energií aj v automobilizme.
Rada rovnako požaduje prehodnotenie daňových pravidiel Európskej komisie a ich efekt na „stimuláciu mobility s nulovými emisiami“. Ale čo to znamená, to nie je úplne jasné. Môže to znamenať zavedenie väčších daňových stimulov pre nákup áut s nulovými emisiami, ale rovnako to môže byť zavedenie daní pre dieslové autá v štátoch EU. Automobiloví výrobcovia sa obávajú, že zavedenie tvrdších emisných štandardov môže zabiť diesel – odpočítajte nízku hodnotu vlastníctva a urýchlite jeho zánik.
Verejnosť sa však nemusí až tak obávať. Forbes uvádza, že registrácia nových dieslových áut, ktoré stále zostávajú hlavnými na európskom trhu, v auguste prudko poklesol v niektorých krajinách EU. Zdá sa byť pravdepodobné, že emisný škandál Volkswagenu priniesol oneskorený efekt na predaj dieslových áut. Keď sa to spojí so silnými stimulmi pre nulové emisie a predpoklad zákazu predaja spaľovacích motorov, pre mnohých európanov to bude znamenať, že keď budú uvažovať nad nákupom ďalšieho auta, budú sa rozhodovať medzi elektrickým autom alebo autom s vodíkovými článkami.